LOGO

LOGO

dimarts, 24 de març de 2015

Karaoke i English Day

El pròxim divendres dia 27 de març, "La Palmera", organitzarà un petit karaoke a la nostra escola al llarg de tot el dia. Tot i això hi ha uns horaris definits que són els següents: de 9:00 a 11:00 podran realitzar l'activitat els alumnes de P5, 1r i 2n de primària, de 11:30 a 13:30 podran fer-ho els alumnes d'ESO, i de 15:00 a 17:00 els alumnes de 3r fins a 6è de primària. 
Es posarà música de tot tipus, des de música tradicional catalana pels més petits fins a música pop o rock.

Aquesta activitat es farà al mateix dia que l'"English Day, un dia on es faran diverses activitats amb el fi de parlar i aprendre una mica d'anglès.

La Rosa Anònima

Benvolguts lectors, els comuniquem que el pròxim 23 d'abril, dia de Sant Jordi es durà a terme una nova activitat, la rosa anònima. Aquesta tractarà de que tu deixaràs 50 cèntims dins un sobre, i posaràs a qui li vols enviar, i el més important, es que el teu nom mai serà desvelat. El dia 23, anirem classe per classe, i entregarem les roses, i si anteriorment has deixat dins el sobre una nota, la llegirem.

diumenge, 22 de març de 2015

Gimnastica emocional per a joves emprenadors







Àrea d’Atenció a les Persones Àrea d’Atenció a les Persones Catàleg de Serveis 2014 Gerència de serveis d’Igualtat i Ciutadania PENSA-Jove als instituts (Instituts) Oficina del Pla Jove
TALLER GIMNÀSTICA EMOCIONAL PER A JOVES EMPRENEDORS
Destinataris Grup classe
Període Setembre 2014 – maig 2015
Objectius Considerem l’emprenedoria com la capacitat per crear o prendre
la iniciativa per dur a terme una acció transformadora. El taller pretén: 1. Capacitar per prendre la iniciativa 2. Empoderar per l’acció personal des de la singularitat. 3. Activar capacitats per a un projecte comú.
Metodologia La sessió serà molt pràctica alternant dinàmiques amb conceptes teòrics i propiciant la participació, el diàleg i la reflexió entre el grup de joves.
Descripció de l’activitat
Jocs de presentació i distensió. Treballarem el concepte d’emprenedoria amb una dinàmica per posar-nos tots i totes d’acord sobre el seu significat. Seguidament donarem eines per ser un/a bon/a emprenedora (des de jocs i dinàmiques diferents):
• Farem un treball a partir de les intel·ligències múltiples per saber quines son les nostres habilitats personals
• Coneixerem com gestionar les nostres emocions davant de qualsevol adversitat i com promoure les emocions positives.
• Parlarem de que passa en el meu cervell i en el meu cos físic tant en moments d’alegria i eufòria com en moments de tristesa i ràbia i ens farem responsables de qualsevol dels pensaments i actituds que tenim en el dia a dia.
• Farem un petit debat sobre quina ha de ser l’actitud ideal d’una persona emprenedora a partir del que hem treballat.
• Acabarem fent un treball de projecció de futur.
Personal docent
Maria Navarrete i Fa Màster en educació emocional i benestar. Educadora social. Llicenciada en Belles Arts. Durada: 1,5 hores
Recursos necessaris:
Aula o espai polivalent amb taules i cadires que es puguin moure. Millor si l’espai disposa d’un canó de projecció, pantalla i equip de so. Organització: Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona.

Marató del Banc de Sang

El passat divendres dia 20 de Març la cooperativa la Palmera, va anar a ajudar a el Banc de Sang, ja que feia una marató de donacions al nostre poble. Les donacions es podien fer a el pavelló de basquet del poble. Vam anar cap allà a les 9:30, i allà ens vam dividir en uns quants grups els quals havien de repartir fulletons per promocionar la marató, ajudar a la gent que no es troba bé i donar-los menjar, i també per ensenyar-nos com es treia la sang.





GIMNÀSTICA EMOCIONAL PER A JOVES EMPRENEDORS
Maria Navarrete i Fa
Organització: Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona.
Febrer 2015

Les opinions d’alguns dels nostres socis de la cooperativa sobre el taller
1.       “Respecte a les nostres vivències, què n’ha aprés jo?”
En aquest taller ens han  mostrat com és una persona emprenedora, quins objectius ha de tenir i entendre que qui vol aconseguir un objectius s’ha d’esforçar per aconseguir-lo.
També vàrem aprendre quines són les possibles intel·ligències de cada persona. Per exemple, a mi no se’n donen bé les lletres però em defenso millor en mates.
Per ser un taller que no m’esperava que fos entretingut, però el valoro amb una molt bona nota ja que, a més d’ensenyar-nos i nosaltres aprendre, va ser molt divertit.

2.       El passat dimarts 10 de febrer, va venir una dona a classe per parlar sobre emprenedoria emocional i si hem de tenim el que hem de tenir per poder ser emprenedors.
Vam començar parlant sobre el que és ser emprenedor i també li vam comentar que la classe havia creat una empresa cooperativa. Tot seguit, vam parlar sobre les intel·ligències múltiples i quines teníem més desenvolupades. També vam valorar personalment el que creiem que se’ns donava més bé.
Després, vam fer una espècies de joc psicològic. Ens van posar en dues rotllanes i ens havíem d’estar uns dos minuts mirant-nos sense parlar. Després, en comptes d’estar-nos callats, un havia d’explicar qualsevol cosa a l’altre, sense que aquest pogués parlar.
En una altra activitat, ens va fer dir el caràcter que creiem que ens sortiria si anéssim a un lloc desconegut de l’Àfrica.
Finalment, ens va posar uns vídeos d’una pel·lícula infantil sobre el nostre cervell.
Aquest taller m’ha semblat interessant, sobre tot per les intel·ligències múltiples ja que hi ha gent que creu que o ets intel·ligent o no. També em va agradar la part que havíem de dir el caràcter que ens sortiria.

3.       [...] A mi, el taller em sembla molt divertit i interactiu, però les activitats finals no serveixen de res si no es fan regularment.

4.       El passat dimarts vam fer un taller d’emprenedoria emocional. Al principi ens van fer dir tres adjectius sobre nosaltres, ja siguin positius o negatius. Després vam puntuar les nostres intel·ligències múltiples; aquesta part em va semblar molt interessant ja que, mitjançant les nostres qualitats ens poden guiar pel nostre futur. Per últim, ens vam posar en dues rotllanes i vam fer exercicis de companyerisme.
Aquest taller m’ha agradat molt perquè, apart d epassar una bona estona, em vaig adonar del que se’n dóna millor i poder-me guiar.

5.       Hem fet n taller d’emprenedoria, en el qual ens han ensenyat coses relacionades amb l’autoestima i les intel·ligències múltiples.
Ens va ensenyar quines intel·ligències múltiples hi ha, tot i que ja les sabíem, i les vsm definir més a fons. Després vam dir quines teníem. Em va sorprendre veure que hi ha intel·ligències que tinc i que fins llavors no sabia.
Després vam fer una activitat d’escoltar, parlar i mirar els ulls que, per cert, era molt interessant. Primer, teníem que mirar als ulls i era molt complicat. Després teníem que parlar sense parar i l’altre no ens podia interrompre. Al final, ho fèiem a la inversa.
Quan v sonar la sirena d’acabament de classe, estava molt contenta d’haver après tant.

En conclusió, el taller em va agradar, em vaig conèixer una mica més i vaig aprendre coses de mi que no sabia.